b1g1 study tour

B1G1 Study Tour 2017 v Kambodži

Publikované 19. 1. 2017

Vedeli ste, že zakaždým keď sa niekto na svete zúčastní teambuildingovej aktivity s Catalyst Global, my darujeme na B1G1 projekt? Dodnes sme prostredníctvom tejto iniciatívy 368,707-krát podporili projekty na celom svete! Ba čo viac, 12 Decembra tohto roku sa 42 partnerov v sieti Catalyst Global z 50 krajín zúčastnilo prvého svetového Go Team programu, ktorého výťažok taktiež podporil B1G1 projekty. 15teho až 20teho Januára, Joanna Hall z Team Up Events v Novom Zélande reprezentovala sieť Catalyst Global pri B1G1 Study Tour, kedy navštívila niekoľko projektov v Kambodži, ktoré podporujeme.

Nedeľa, 15 Január 2017

Ahojte! Som Jo z Team Up Events, partner Catalyst Global na Novom Zélande. Hoci som dnes bojovala s jet-lagom, nechcela som vynechať príležitosť vyjsť von a objavovať. Napriek horúčave som narazila na skvelé curry, zoznámila sa s lokálnym 'tuk tuk' transportom a užila si obchodovanie s domácimi. Som prekvapená množstvom luxusných hotelov, ktoré sú v nesúlade so smetím, pouličnými zvieratami a žobrákmi. Kontrasty sú prekvapujúce. Vraj ten kohút, ktorý ma ráno zobudil je jeden z mnohých, ktorých držia za hotelom a používajú na miestny populárny šport, kohútie súboje. Žasnem na dvoma aligátormi v hotelovom jazierku hneď vedľa koi rybičiek. Dnes večer som sa zúčastnili uvítacej večere. Bolo to skutočne super! Množstvo ľudí s úžasnými príbehmi. Teším sa na príležitosti všetkých počas tejto cesty spoznať. Po vzrušujúcom dni a oči otvárajúcich objaveniach, padnem do postele, skutočne vďačná, že môžem byť súčasťou tejto skvelej cesty a reprezentovať sieť Catalyst Global. Som trochu nervózna zo začiatku zajtra, ale taktiež veľmi nedočkavá. Deň začneme návštevou chrámov a potom sa vyberieme do miestnej dediny, kde sa priamo zúčastníme B1G1 projektu - Free to Shine - a to doručením bicyklov...Mala by som už spať. Dobrú noc!

Pondelok, 16 Január 2017

Podporte ľudský potenciál vďaka bicyklom

Dnes skupina B1G1 Study Tour navštívila This Life Cambodia, jedného z partnerov B1G1, ktorý úzko spolupracujú s komunitami na zmene rôznych problémov a pracujú na vytvorení lepšej budúcnosti pre každého v dlhodobom horizonte. Boli uvedení do rôznych programov, ktoré organizujú. Jedným z nich je ‘ Pedalling out of Poverty’. A čo je ešte lepšie, Jo a ostatný účastníci doniesli dnes tejto komunite 20+ bicyklov! Tu sú Joine dojmy.

Znovu ma zobudilo kikiríkanie kohúta a potom som sa vybrala navštíviť 3 chrámy, Ta Prohm, Phnom Bakheng a Bayon. Mojím favoritom je Ta Prohm. Jeho konštrukcia sa začala v roku 1186 a je unikátnou synergiou ľudského umenia a živého prírodného okolia. Skutočné hodný návštevy! b1g1 study tour cambodiaPo obede sme bicyklovali po vidieku, čo bola pre mňa skutočným zážitkom. Na rozdiel od preplneného turistického autobusu, som sa počas bicyklovania cítila skutočne prepojená s okolím. Domy, rodiny, zvieratá počas ich každodenného života, veľký kontrast k môjmu životu! Zároveň bolo adrenalínovou zábavou súťažiť o miesto na ceste so všetkým od mopedov až po veľké nákladné autá. Vzrušujúce!

Čoskoro sme prišli k miestnej škole, kde sa zhromaždili učitelia, rodičia a deti, aby zažili predanie bicyklov 50 nadšeným deťom. Po tom ako som sa zúčastnila Go Give a mnohých Catalyst Global teambuildingových programov doma v Novom Zélande, ktoré pomáhajú týmto projektom - bolo neskutočné zažiť to z prvej ruky! Zatiaľ čo sa riaditeľ školy stretol s poradnou radou (zdá sa, že je to ekvivalent PTA a zahŕňa aj rešpektovaných dedinčanov), ja som vonku pozorovala detský futbalový tréning. Netrvalo dlho a prisadlo si ku mne dievčatko a so žiarivým úsmevom sa ma opýtalo: “Ahoj, ako sa voláš?" Porozprávali sme sa o jej súrodencoch, obľúbených farbách, jedlách a zvieratách. Táto príjemná výmena bola pre ňu zrejme podnetom na praktizovanie angličtiny, pre mňa to bolo indikátorom priateľského a otvoreného postoja domácich.

Popoludní sme navštívili kanceláriu projektu “This Life Cambodia”, organizácie zodpovednej za projekt bicyklov. Naučili sme sa viac o ich iných projektoch, o ich výskume a prístupe pri pomoci komunite. Ich misiou je podpora lokálnych komunít, rodín a organizácií a nie iba riešenie symptómov problémov.
Večer sme si dopriali večeru v Marum, lokálnej reštaurácii, o ktorú sa starajú učitelia a študenti s tréningov v pohostinnosti, ktorý dostali skrz iný B1G1 projekt. Môj žalúdok bol z tohto projektu nadšený - jedlo bolo vynikajúce!!

Spať idem s plnou hlavom a bruchom. Neviem sa dočkať zajtrajších návštevy!

Utorok, 17 Január 2017

Dnes skupina navštívila 3 organizácie, Trailblazer, aby sa naučili o sile výroby a distribúcie piesočných vodných filtrov a pestovaní húb; Sala Bai, čo je kvalitný tréningový program v priemysle cestovného ruchu; a Phare, čo je škola umení performance. Tu sú dojmy Jo...

b1g1 study tour cambodia
Dnes ráno sme navštívili Trailblazer Foundation. Tu sme sa dozvedeli viac o produkcii a distribúcii piesočných filtrov vody. Ich vodné filtre a pumpy sú úžasné. Dedinčania si musia tieto zakúpiť, čo podporuje vlastníctvo a starostlivosť o produkt. Jednoduchá veda za týmito filtrami je úžasná. Netušila som, že piesok a štrk môžu byť použité na získanie čistej vody. Ich pumpy sú pre dedinčanov ľahko porozumiteľné a opraviteľné, ak by to bolo nutné. Neexistencia zložitej technológie znamená, že bariéry k vlastníctvu a údržbe sú nízke.Prezreli sme si aj ich záhrady semienok, kde testujú ako zelenina reaguje na okolie, s cieľom vybrať plodiny, ktoré sa stanú zdrojom príjmu pre farmárov. Tréningová škola služieb v cestovnom ruchu, Sala Bai bola naša ďalšia zastávka. Založená francúzskou NGO, v súčasnosti má 108 študentov, ktorí sú trénovaní vo varení, upratovaní, kozmetických službách a front office zručnostiach. Naservírovali nám chutný obed a my sme z prvej ruky zažili ich entuziazmus učiť sa. Ako niekto, kto vyrastal s tancom, bola pre mňa Phare, kreatívna nadácia performance umení, skutočne špeciálna. Naozaj si vážim umenie a kreatívne vyjadrenie. Ako povedala Lindy, jedna z účastníčok B1G1 Study Tour, je to súčasť toho, čo nás robí ľuďmi. Pred predstavením sme mohli pozorovať ich nacvičovanie a stretnúť umelcov. Bola som veľmi rada, že jediná ženská umelkyňa pri mojom stole sedela vedľa mňa. Má 26 rokov, čo je blízko môjho veku. Porozprávali sme sa o našich záľubách, rodine a priateľoch. Stráviť čas s Srey Leak a naučiť sa viac o jej živote a jej cieľoch bolo inšpiratívne.Samotné predstavenie bolo úžasné, sú to skvelý umelci a ich príbeh bol veľmi dojemný.

Zajtra ráno budeme mať skorý štart a pôjdeme autobusom do dediny, aby sme postavili ihrisko s Child's Dream. Teším sa zašpiniť sa pre tento účel!

Streda, 18 Január 2017

Dnes skupina navštívila miestnu školu a asistovala na projekte stavby ihriska s B1G1 projektom Child's Dream. Toto sú Joine dojmy...

b1g1 study tour cambodia
Dnes sme skoro vstávali a vybrali sa do dediny s B1G1 darcovským projektom Child's Dream a spoločne sme sa pustili do konštrukcie detského ihriska. Bol to skvelý zážitok a zistila som, že viem kopať jamy a betónovať oveľa lepšie ako som si myslela. Zapojila sa aj celá škola a deti veľa maľovali a dekorovali. Skvelá kolaboratívna zábava!
Mali sme skvelý obed medzi stromami spolu s deťmi. Zaujímate sa čo jedia? Ryžu v banánových listoch a ryby. Zdravé veci!Neskôr sme sa porozprávali s riaditeľom o tom, ako je ihrisko skvelou iniciatívou na povzbudenie detí prísť do školy. Taktiež ich to povzbudí prísť skorej! Týchto výhod sú si vedomí aj rodičia.Popoludní sme sa zúčastnili hodiny angličtiny. Odrazu som bola naozaj nadšená a nahlas spievala ABC. Pre mňa to bol osviežujúci zážitok, keďže na verejnosti nie som prirodzený vokalista. Vďaka jednoduchosti môjho mena, J-O J-O J-O, žiadne dieťa neodišlo bez toho, aby vedelo moje meno!!
Niekoľkokrát sme stvárnili populárnu predškolskú pesničku “Hlava, kolená, palce”. Šialená zábava! Deti boli nadšené naučiť sa a vyskúšať si to. Hranie sa s nimi bolo skutočnou radosťou. Na konci školského dňa sme znova nasadli do autobusu na dlhú cestu naspäť do hotela. Reštaurácia tento večer bola plná osobných príbehov každého o stretnutí s týmito deťmi. Study Tour skupina je plná rôznorodých, zanietených ľudí - vybudovali sme si úžasné vzťahy. A ako vždy, Kambodžské jedlo bolo veľmi chutné.Čas na spánok. Zajtra nás čaká náročný deň...

Štvrtok, 19 Január 2017

Dnes ráno pôjdeme na neznámu lokalitu (celý autobus so zaviazanými očami!), aby sme stretli dievčatá, ktoré sú ohrozené obchodovaním s deťmi. Free to Shine, jeden z projektov, ktoré B1G1 podporuje má rôzne projekty, ktoré sa zameriavajú na prevenciu obchodu s deťmi. Joine dojmy:

Dnešok bol pre mňa náročný. Pri návšteve Free to Shine sme stretli dievčatá, ktoré sú ohrozené obchodom s deťmi. Bolo ťažké počuť príbehy o tom, čo sa stáva tak zraniteľným mladým dievčatám. Bolo dobré počuť, že tieto dievčatá vedia, čo sa im môže stať. Inšpirovalo ma to raz sa tu vrátiť a pomôcť vidieckym dievčatám s touto situáciou. Dievčatá boli veľmi milé a srdečné. Stretla som dievčatá, ktoré chcú byť právničkami, účtovníčkami, policajtkami a učiteľkami! Poobede sme navštívili ďalší projekt organizácie Child's Dream v škole, kde žiaci získavajú štipendiá, aby mohli študovať. Bolo úžasné vidieť ich motiváciu, počuť ich príbehy a zúčastniť sa spoločne workshopov. Dnes sme mali rozlúčkovú večeru. A hoci bolo smutné vedieť, že nastal záver našej cesty, bolo to aj inšpiratívne. Na tejto ceste som spoznala množstvo skvelých ľudí a naše spoločné zážitky boli špeciálne. To, čo sme videli bolo častokrát ťažké, ale pomohlo nám to oceniť a byť vďačnými za to, čo máme doma. Kambodža je nádherné miesto. Ľudia aj krajina. A ako hovoria domáci, mám 'teplo v mojom srdci'. Chcem si toto teplo vziať so sebou, zdieľať inšpirujúce príbehy z tejto cesty a robiť čo môžem, aby sa tento svet stal miestom s rovnakými príležitosťami a slobodou.