Dizajnové myslenie

Dizajnové myslenie je iteratívny proces, v ktorom sa snažíme vyvodzovať predpoklady a predefinovať problémy pre identifikáciu alternatívnych stratégií, ktoré nie sú okamžite zjavné.

Design Thinking

Dizajnové myslenie je iteratívny proces, v ktorom sa snažíme porozumieť užívateľovi, vyvrátiť predpoklady a predefinovať problémy v snahe identifikovať alternatívne stratégie a riešenia, ktoré nemusia byť okamžite zrejmé pri našej počiatočnej úrovni porozumenia. Zároveň dizajnové myslenie poskytuje prístup k riešeniu problémov založený na riešení. Je to spôsob myslenia a práce, rovnako ako kolekcia praktických metód.

Dizajnové myslenie sa točí okolo hlbokého záujmu o porozumenie ľuďom, pre ktorých navrhujeme produkty alebo služby. Pomáha nám pozorovať a rozvíjať empatiu s cieľovým užívateľom. Dizajnové myslenie nám pomáha v procese dopytovania: spochybňovanie problému, spochybňovanie predpokladov a spochybňovanie dôsledkov. Dizajnové myslenie je veľmi užitočné pri riešení problémov, ktoré sú nedefinované alebo neznáme, a to tak, že problém preformátuje spôsobom zameraným na človeka, vytvorí veľa myšlienok v rámci brainstormingových sedení a prijme praktický prístup pri vytváraní prototypov a testovaní. Dizajnové myslenie tiež zahŕňa prebiehajúce experimenty: skicovanie, prototypovanie, testovanie a skúšanie konceptov a nápadov.

Pohľad založený na zdrojoch

Dizajnové myslenie tiež často zahŕňa proces zvaný Resource-Based View (RBV), čo je prístup k dosiahnutiu konkurenčnej výhody hľadaním vnútri spoločnosti a nájdením zdrojov konkurenčnej výhody tu namiesto hľadania v konkurenčnom prostredí. Ak zdroj vykazuje atribúty VRIO, možno ho použiť na to, aby organizácia mohla získať a udržať konkurenčnú výhodu. Atribúty VRIO sú voľne definované ako: cenné? vzácne? nákladné na napodobenie?

Úloha inovatívneho myslenia v dizajnovom myslení

Aby organizácia mohla využívať zdroje VRIO alebo "cenné zdroje", vyžaduje inováciu. Využitie inovatívneho myslenia k vývoju jedinečných alebo odlišných spôsobov kombinovania zdrojov za účelom dosiahnutia lepších výsledkov a získania konkurenčnej výhody.

"Frugal inovácia" je inovácia jednoduchých vecí. Premieňa niečo s nízkou hodnotou na niečo s vysokou hodnotou. Keď sú komodity vzácne, ľudia sú nútení ísť do seba, aby využili ten najhojnejší prírodný zdroj - ľudskú vynaliezavosť - a použili ho na vyriešenie problémov. "Frugal inovácie" môžu byť low-tech, ale môže to byť tiež o používaní high-tech, aby boli služby dostupnejšie a prístupnejšie pre viac zákazníkov.

Myšlienka v tomto procese musí zostať prispôsobivá a agilná. Agilné metodológie alebo "Agilný" je proces, ktorý pomáha tímom poskytovať rýchle a nepredvídateľné odpovede na spätnú väzbu, ktorú dostávajú na svoj projekt. Vytvára príležitosti na posúdenie smeru projektu počas vývojového cyklu.

V dizajnovom myslení váš kreatívny proces a inovácie nebudú nikdy dokončené. Keď sa trh zmení, musíte svoj produkt a nápady zmeniť. A pretože sa trh neustále mení, nikdy nemáte finálny produkt.

Spojte sa s nami

Pozrite sa na tento výber obľúbených programov.
Nenašli ste to, čo hľadáte?

Spojte sa s nami

Súvisiace Case Studies